Saturday, July 30, 2011

Et forsøk på å definere Kjærlighet

I dag snakket jeg med et veldig fint menneske i dag. Vi snakket om Guds kjærlighet. Jeg forstår plutselig mer. Ved å snakke kjenner jeg at Jesus gir meg forståelse. Jesus står alltid med hendene åpne. Selv om vi snur ryggen så kan han ikke snu ryggen til oss. Han vil det ikke. Han bare fortsetter å stå med armene ut mot oss. Ingenting kan få han til å vende seg fra oss. Det er så fint, og det gjorde meg så lykkelig i dag. Jeg kan ikke gjøre NOEN ting for å få han til å elske meg mindre. ergo; jeg kan ikke gjøre noen ting for at han skal elske meg mer. For han elsker meg allerede uendelig. Og deg. Han elsker deg også uendelig. I morgen skal en barndomsvenninne gifte seg. Jeg er så heldig i at jeg får bli med på denne dagen. Hvor fantastisk er ikke det? Jeg blir så glad inni meg. Jeg gleder meg sånn til å se henne. Hun er førstemann ut av -89 kullet. wiii. Det er stort. Kjærlighet er stort. Tenk at Gud la kjærlighet i oss. Det er så fint. Kjærlighet er grunnen til at vi lever. Så vi kan ha en relasjon med vår skaper. Wow. Vakkert!!! Jesus viste ikke bare kjærlighet. Jesus er definisjonen av kjærlighet. ahh Jeg elsker kjærlighet. Jeg kan aldri forstå det. men på en måte er jeg forelska i kjærligheten. Forelskelse og kjærlighet er ikke helt det samme selv om det ligner. Jeg elsker å være forelska. og jeg elsker at den gjør valget å elske så lett.

Det finnes så mange mennesker i verden med fine hjerter. Over alt rundt meg ser jeg de. Hver dag på jobb ser jeg de. Når jeg er ute på intervjuer finner jeg de. Det er mange fine hjerter. Jeg er så glad Gud skapte oss med hjerter. Hjerter som kan elske. Hjerter som kan møtes og prate seg i mellom til tross for stillhet. Og å elske er ikke bare følelser, det er valg. Valg som gjør oss mer lykkelige. Vi blir lykkelige av å elske mennesker. Vi blir lykkelige av å velge å elske mennesker vi kanskje ikke er helt like som.

Men vi elsker ikke for å bli lykkelige. Vi blir lykkelige fordi vi elsker.

No comments: