Sunday, September 09, 2007

Hjelp jeg er et klesskap!

(http://static.howstuffworks.com/gif/how-to-design-a-womans-closet-2.jpg)
Mannfolk er som kommoder med skuffer. Alt fordeles i ulike skuffer og kan lukkes og åpnes som de vil. Orker de ikke tenke på en ting, lukker de skuffen og tar det frem ved en senere anledning.

Vi kvinner derimot er klesskap -alt samles på ett sted og blir slengt oppå hverandre. Drar du ut det som ligger neders raser også det som er pent brettet på toppen. Tanker og hendelser blir slengt om hverandre inn i et kaos som allerede har eksistert en lengre periode.

Dette medfører til at
- et lite problem på jobben,
- et lite problem på skolen,
- et lite problem hjemme
- et lite problem med kjæresten kan få enorme følger og sammen blir de et så stort problem at det påvirker alt og alle omgivelsene våre. Det blir vanskelig å gjøre noe med det.

Menn som har de samme problemene har derimot kun fire små problemer som rask løses -hver for seg.

Det fine med skap er at de kan lukkes. Lukkes slik at ingen andre enn de som våger å åpne det kan se rotet. Hvis noen våger å åpne for mange tilsynelatende fine skap kan de bli skremmende overrasket.

Med dette refererer jeg til en samtale jeg hadde tidligere i dag og jeg vil tørre å påstå at vi traff spikeren på hodet.

Menn er kommoder med skuffer
Kvinner er klesskap. - Helst uten kleshengere.

2 comments:

Maria said...

Nå ble jeg nysgjerrig på hvem som åpnet klesskapet ditt og fikk seg en overraskelse den dagen du skrev innlegget ;P

Men vet du hva som faktisk er litt skremmende? Det er at klesskapet mitt (the real one), er akkurat sånn som du beskriver klesskap generelt! For å få tak i en ting, må jeg hive ut alt utover gulvet og presse alt inn igjen etterpå.. Og det, min gode venn er et slit!! Er det rart det skapes kaos i tanker og sinn, når rommet mitt og alle tingene rundt meg er fullstendig ute av orden og system - kan nok være en sammenheng? Eller kanskje det rundt meg blir til kaos og uordenhet fordi jeg føler at det er kaos inni meg? Hmm.. What do you think? ;P hehe

S said...

Hehe, kanskje ikke jeg er den verste. Jeg er, tross alt, så flink til å pynte på toppen av rotet at jeg nesten ikke legger merke til rotet selv!

Jeg tror at det skapet vi har hjemme ofte gjenspeiler det vi har inni oss.. Vi klarer ikke rydde i klesskapet hjemme før vi har ryddet litt i tankene.. Eller tar jeg kanskje helt feil?

haha ble du skremt nå?