Saturday, June 07, 2008

Blomsterpiken

Jeg vandrer oppover åsene. Den prikkene kjolen svingeri takt med tonene som danser ut av leppene mine. Jeg plukker blomster. en her og en der. En farge som sammen med de andre fargene danner et helt fargespekter og et mønster. Et fullkomment mønster. Buketten dufter en blanding av livets godheter og sukkertøy.

Pappa tar imot buketten. Lukter, smiler. Jeg kan se at han koser seg. Han ser ned på meg slik en pappa ser på sin lille prinsesse. Jeg er hans datter, og han elsker meg, og elsker hver en blomst jeg har plukket.

http://jenniferechols.wordpress.com/2007/09/17/leoni-brians-wedding/

Blomsterpiken. Vi er alle blomsterpiker. Vi plukker en blomst her og en der. Hver eneste ting vi gjør er en blomst. Hver en ting vi ER, er en blomst. Og buketten går til pappa. Kongen. Far i himlen. Og vi er hans prinsesser. Han elsker det vi gjør, og alt det vi er.

Min blomsterpike

Alt du gjør, - ja alt du er
det danner en bukett av blomster

en bukett som gleder meg

- Gud


Og det gjelder oss alle. Vi kan nynne, være glade, LEVE. Og ved å leve samler vi opp blomsterbukket til Gud. Og på den måten viser vi at vi elsker Han, slik som han elsker oss.

For han er vår pappa. Vi er hans barn
Jeg er hans datter


Hans blomsterpike

2 comments:

Anonymous said...

Denne likte jeg godt. -Kalle

Ingalill said...

Dette var en utrolig fin tekst..
Du er forresten tatt i bok-sisten! Se bloggen min for mer info.