Friday, June 18, 2010

--Lang mer en vi forstår

Men han som kan gjøre mer enn alt, langt ut over det vi ber eller forstår, etter den kraft som er virksom i oss. Efeserne 3.

For mine tanker er ikke deres tanker og deres veier er ikke mine veier, sier Herren. For som himmelen er høyere enn jordenslik er mine veier høyere enn deres veier, og mine tanker høyere enn deres tanker. Jesaja 55.8-9


Tid for kveldsblogging atter en gang. Atter en dag gått i Hamar, og faktisk en mycket handlingsfyllt dag. Party på koigen og Playa del Mjøsa tar av, og L og jeg klatret på Klippen og Geiteryggen som hadde krympen noe siden forrige gang. Men blinden blåste og det var VARMT med en seilbåt og en vanlig båt i solnedgang. Lekkert.

Det handler ikke om at Gud alltid har noen andre planer enn hva vi VIL. Det handler om att han har større, mer fantastiske planer enn vi noen gang kan be, tro og forestille oss. Uansett hvilke tanker vi har, så tenker Gud større. Uansett hvor store drømmer vi har, så har Gud større realiteter. Uansett hvor store planer vi har så har Gud en enda større framtid for oss.

- Så hvorfor er vi så redde for ambisjoner, drømmer og framtid?


Vi må våge drømme, tenke, se.
- og så ber vi, for Gud svarer bønn.

Så vi må våge å be stort fordi at vi får det vi ber om.


Ber du om noe helt greit får du det.

Ber du om noe forvandlende, så får du det.


- Våger du?

No comments: