Saturday, September 11, 2010

LIfe is still the best thing

Jeg har den siste uken flyttet til Sverige, Kjørt tilsammen minst 50 timer og et par hundre mil. ; Jeg har vært på besøk i Mandal. Der fant jeg det jeg hittil har kåret den fineste kafeen i verden jeg noen gang har vært på. Faktisk.Så jeg skal ikke beskrive den bare nevne de store vinduene mot havet og stolene med lilla fløyelstrekk, jeg sier det med en gang; Misunn meg.


Jeg har foresten en kjæreste som bruker 335 kroner en pocketutgave av Donald Duck striper fra 1950-tallet - i innbundet form. Det er forøvrig hans andre, siden den første i serien fikk han kun for 200 spenn. Jeg som trodde telefonselgere hadde en forgjeves jobb. Takket være kjæresten min har selgeren hvertfall fått noen ekstra kroner i provisjon.

Nå er jeg tilbake i Uppsala. Spiste nettopp den siste biten av sjokolade som var i kjøleskapet. Har tidenes viggoparty fordi mine roomies sviker en norsk sjel og stikker av både til til Arlanda og Gøteborg.

Så da sitter jeg igjen og fikser det praktiske. Jeg skal ha meg svensk bankkonto. Det er ikke så lett, men kundeservice svarer fort. jeg har lagt fram stemmekortet,for ja, tenkt; Jeg får delta i valget i Uppsala län. Valget er om 8 dager. Hvilket partier som finns i Sverige vet jeg ikke enda.

I tillegg har jeg vospiel med å skrive jobbsøknader.
Selv om pasta er veldig undervurdert, så kunne det likevel vært ok å redusere mengden pasta fra 7 dager i uka til 6 dager i uka.

Livet er fortsatt best. Med eller uten pasta.


Cheers

1 comment:

Anonymous said...

du er så søt sandy<3
sol