Friday, August 25, 2006

Fredag

Det er rart med det der.. Noen dager er fantastiske, andre er elendige. Alt positiv eller negativt samles på en dag. Er det tilfeldig, er det lagt opp, eller er det ringvirkninger?

I dag. Hvorfor jeg skriver dette i dag?

I dag tidlig måtte jeg stoppe for hvert eneste lyskryss fordi det ble rødt. Tanken som falt meg inn da, var: Er dette tegn på at alt som skal skje denne dagen er elendig?

Jeg er bortsjemt. Jeg er alfor vant med at ting går min vei. Når alt havner på en gang, som en tung bølge av byrder kommer det som et sjokk. Klokken er bare 11.45, men jeg skjønner hvor denne dagen bærer. Hvertfall hvis jeg fortsetter å tenke negativt. Positive tanker trenger en kilde. Hvor finner jeg kilden? Snow Patrol kommer svevende ut av den hvite macen min mens jeg skriver lydløst på det myke tastaturet. Dét er positivt. Jeg skal være med familien min i dag. Det er positivt.

Men det er negative sider også. Jeg blir forfulgt, prosjektet på skolen jeg har gledet meg til går rett i vask. Jeg må regne tall. Vel, noen måtte jo gjort det, kan like godt være meg. Selv om jeg skal ha kvalitetstid med famielien går jeg glipp av freak. Jeg overlever, men få vet hvorfor det er så viktig.

I morgen blir bra. Hvertfall etter jobb. Da skal Synnøve feires. Hun skal reise bort ett år. Til og med morgendager må ha i seg noe trist.

Jeg vil bare hjem. hjem og tenke, stirre i luften. Det er det slike fredager er til.





Dagens smil: " Man kan ikke bare bli konge uten videre, Man må først gifte seg, så kommer det en krone i posten"

No comments: