Sunday, August 12, 2007

Egoistens drømmer

Jeg ønsker meg en ny jakke, selv om jeg nettopp kjøpte en.
Jeg trenger derfor nye sko til den jakken jeg vil ha. De skal være dyre og pene.
Jeg vil ha den kjekkeste mannen i verden og vil gifte meg og få de peneste ungene.
Jeg vil bli karrierekvinne og tjene masse penger. Helst rundt millionen i året. Dette skal gjøre meg kjent. Jeg vil at alle skal se opp til meg, misunne meg og ønske at de vil være meg.
Jeg bruker masse penger for å bli pen. For å skape et bilde av at jeg er vellykket.
Jeg skal være best. I alt.

Jeg jeg jeg jeg jeg jeg!

Når alt kommer til alt. Hva er det som betyr noe?
Stoltheten står så sterkt at ydmykheten er godt gjemt i baklommen.

Hva betyr noe?
Ingenting av mine egoistiske drømmer.

For jeg har noe som er så mye bedre.

Jeg har bare latt hoveddelen bli tilegget. Bare latt Gud være en liten del.

Han skal være alt.
Han er alt.

...og det er mer enn egoistens drømmer

1 comment:

Anonymous said...

Veldig bra blogginnlegg Sandra.
Så sant så sant...