Tuesday, March 02, 2010

Noen vil kanskje si...

... at jeg blogger litt vel mye om sport om dagen, og det er kanskje sant

. Og dermed lurer dere kanskje som har skjedd med meg.

Men ingen grunn panikk - ennå. Det har bare vært OL.

og jeg er norsk.

Greia er at om du er norsk har du vunnet nesten 5 medaljer i vinter OL! - sammen med en million andre! En gladelig nyhet for alle sofaslitende OL Supportere! Jeg leste nemlig nettopp at Norge har vunnet 4,73 medaljer per million innbyggere i vinter OL. HOW COOL ER IKKE DET?

So in the theory, I, personally, have won almost 5 medals in winter olympic games- shared with one million other nowegians.. But you know. We are all one!! That´s make me sporty! Thats cool.


On second place is Austria with 1, 91 medals each million in the country.
So read this:

http://www.dagbladet.no/2010/03/02/sport/jarle_aambo/esten_kommenterer/ol_i_vancouver/olympiatoppen/10647597/

and then you should read this in Wall Street Journal: "The mystery of Norway". http://online.wsj.com/article/SB10001424052748704188104575084093472505542.html?mod=WSJ_World_MIDDLENews

Good reading.

Og nå kan du få stemme på meningsmålingen på høyre side på siden her.

8 comments:

L said...

kremt.. per million innbyggere;)

S said...

hahaha åja jeg er jo litt optimist da

Eirik said...

Ja , der var det noe som ikke hang helt på greip for meg heller... :) Men når jeg sjekke posten på den faktiske bloggen din, så var jo som vanlig de små flausene korrigert. ;)

Men denne gangen følte jeg meg snytt for medaljer som jeg skulle dele med noen millioner andre, spesielt om dette skal være "gjennom tidene". Da blir i så fall de eneste medaljene vi har vunnet gjennom tidene kun de medaljene jeg har fått med meg på tv de siste par ukene.

Så det spørs om det blir nok en runde med korrekturlakken her... :P

S said...

hahaha Jeg tror jeg begynner å bli for svensk.

Dessuten har jeg savnet kommentarer den siste tiden, så velg å se på det som et ufrivillig PR stunt fra min side. Det funket i alle fall!

og jammen har jeg fått meg noen latterkuler i dag på egen bekostning. Det kan jo være fint det.

Så håper jeg ikke du får opp på mailen din alle gangene jeg skriver nye kommentarer og sletter dem, for å korrigere dem noe og poste dem på nytt. DA hadde det vel nærmet seg grensen til flaut.

Eirik said...

Hvor ble det av "I don't care..."?

S said...

Dårlig gjort.

Maria said...

Helt uenig - du har ikke blogget for mye om sport i det hele tatt! Det har jo tross alt vært OL ;) Men du kjenner meg, kanskje for mye interessert i sport til at jeg kan være objektiv ;P

S said...

Haha sier treningsnarkomanen nr. 1
;)