Wednesday, November 07, 2007

Sannhet vs. Fakta

Jeg er dritgod Jeg kunne blitt verdensmester
– I å klage, være negativ og håpe på det verste

og av og til kan det være fakta at jeg har mye å gjøre
det er fakta at jeg er drittlei
og det er fakta at noen ting gjør livet så mye vanskeligere

Jeg har lært noe nytt:

Sannhet og fakta er to helt forskjellige ting.
Gud har lovt å hjelpe meg

Gud har allerede hjulpet meg gjennom ting (Fordi: Det ar han sagt!)

Det handler ikke om å fornekte fakta, men å se og bekjenne sannheten

Vi må begynne å bekjenne det positive inn i hverdagen.
Negative ord har så mye mer påvirkning enn vi tror!

Det betyr ikke at vi skal være falske positive, men vi kan innføre det positive inn i hverdagen ved å bekjenne sannheten:

Gud hjelper meg gjennom dagen
Gud gjør meg glad

JEG ER HANS
Vi må slutte å se gjennom negativen som kommer før fremkalling. Fremkallingen gir oss det korrekte bildet av bildet og sannheten. Alt blir så mye finere i farger i tillegg til at det ikke er omvendt og forvrengt, - som i negativ. Fremkallingen kalles Gud. Gud gir oss klarhet og sannhet.

3 comments:

Silje said...

Hehe siden JEG ER HANS stod med store bokstaver leste jeg det før ejg var ferdig...og trodde du mente gutte-mavnet..heh, morsomt. MEn det er så sant Sandra! Jørgen snakka litt om akkurat det i går...så jeg går og tenker på det samme =) Det skaper tro når man er positiv også..og man blir så mye mer gla! Og da er det jo lettere å være positiv..når man er gla. Jeg blir så gla når jeg møter et smil og non god-ord om morran..Istedet for: Åh, jeg er trøtt, og kald...det er dritt-mye å gjøre, og jeg gruer meg til prøven! (Sånn snakker jeg lett da...) Det skal ikke så mye til for å spre litt glede og bli litt gla selv =) Kanskje litt utafor det du skrev da, men bare tenkte på det..hehe ;)
Love

K said...

Sandra - this is excellent!! You are wonderful. Alle som kjenner deg skryter masse av deg. Særlig Anne Randi. Det er godt å se deg her. You are a fantastic person. Jeg har alltid likt deg.

Don't usually give Bible verses, but here's one I reckon God just reminded me of til deg. Isaiah 43. (When you go through deep waters they will not overwhelm you. You know the one.

S said...

silje: hehe, SYND, men dette er jo faktisk bedre. Det du sier er det jeg og tenker i forhold til dette. Det er så viktig å se på det positive, og samtidig være ærlig hvis ting ikke går helt som forventet, men da med tanke på Guds løfter, ellers vil vi jo bare drukne i deprisjon (i alle fall jeg)

Kathrine.. THANK you. det var så veldig koselig og godt å høre. Jeg prøver å lære meg å ta positive ord til meg om dagen, så det tar jeg med meg!
You rock, always