Wednesday, September 10, 2008

På tide å snakke om: Griser


Så blogget jeg igjen, og jeg vet ikke om vi burde ta det som et positivt eller negativt tegn. Enten har jeg klart å roe meg, eller så har jeg rett og slett ikke mye sosialt liv. Jeg gidder ikke vurdere det. Uansett. Dette blogginnlegget skal handle om griser. Ja, griser. Og spør du meg hvorfor jeg skal blogge om griser så ser jeg bare rart på deg. Jeg har aldri blogget om griser og jeg synes da det er på tide at jeg blogger om griser. For griser er noen fascinerende dyr. Visste du at de faktisk er en anelse rosa under all skitten? Og hvor mange andre dyr finner vi som er rosa? Svært, få, hvertfall i Norge. I farten kommer jeg bare på meitemarken som har tendenser til å være rosa. Så av fargen burde vi egentlig anslå at grisene burde være noe feminine, noe jeg altså ikke ser helt med en gang. Men under jorda, er de rosa. Altså; det må gå ann å finne noe. Kanskje det har noe med måten de snakker på. Jeg syns grynting er fint jeg. Jeg har alltid latt meg fascinere av grynting. Dessuten; hvinene til grisen når den kommer borti strømgjerdet kan minne litt om et jentehyl og en jentes reaksjon når hun får litt watt i seg. Men hvertfall; Jeg har fått bevist på at griser har følelser; de hviner når de kommer borti gjerdet. For her om dagen, ja tro det eller ei, jeg har begynt å søke grisene der jeg finner dem. Folka mine dro og jeg må dermed ta veien til grisene på Grimerud gård. Og ikke misforstå meg, griser er trivelige dyr, kjempetrivelige og de lytter som oftest på det jeg har å si. Samtidig føler jeg meg litt som den bortkommne sønn, husker du? Han som satt og spiste med grisene. Men hey, jeg spiser ikke med de da. Bare betrakter deres utrolige fascinerende gange og høye grynt.

Men vær snill med dem; ikke undervuder griser, de har noen fabelaktige egenskaper og under all skitten kan vi skimte et glimt av ren feminisme.

og da må det jo bare være bra.

og synes du dette var et bortkastet blogginnlegg anbefaler jeg et grisebesø på Grimerud går så forstår du straks at griser ikke bare er griser.

så det..

1 comment:

Anonymous said...

"Jeg syns grynting er fint jeg. Jeg har alltid latt meg fascinere av grynting."

hahaha. men det er godt å vite at du har noen å henge med når alle vennene dine drar sin vei.