Sunday, September 07, 2008

Styrketrening på sitt beste

Armene verker og de henger slapt. ikke fordi jeg er lite trent, men nettopp fordi jeg har trent! Denne helgen har vært trening på sitt beste! Ikke på treningsstudio, ikke i friluft, men på jobb! Sandra har vært på jobb og merker på kroppen at hun er fullt trent for flere uker fremover. For om et kamera ikke veier femti kilo, så er det ikke langt unna. Spesielt etter fire timer med armstrakt fotografering med svær linse som rekker opp til månen. Så det er derfor jeg sier ja til disse jobbene. på grunn av treningen, alle vet hvor glad jeg er i å trene, og i det jeg løper rundt, bøyer meg og hopper, som jeg tar som en god treningsøkt, så er det ikke et forsøk på å fange øyeblikk, jeg ser kun mitt snitt til å trene og utruste min kondisjon, som etter denne helgens treningsøkt, er forberdret til sitt ytterste potensiale. Jeg liker å trene og når jeg kan trene OG jobbe samtidig, da finnes det ingenting (ingenting!) som er bedre. Så oppslukt blir jeg, at jeg glemmer og spise og må kjøpe meg pølse på Statoil klokken ett på natten etter jobbøkt, for å være klar om seks timer for da begynner en åtte timers økt bak kassa før neste treningskombinerte jobbing starter ikke lenge etter. Og hvis du spør meg hvor mye jeg har sovet denne helgen og hvor mye jeg har jobbet og hvor mye jeg har trent så har jeg jobbet mer enn jeg har sovet spist og hatt fritid. Det verste er at jeg trives.
På en måte føles du ut som om jeg har verdens mest spennende dobbeltliv. Om dagen har jeg hverdagsjobb bak kassa på Meny, og ikke misforstå meg, jeg liker det, liker å treffe rare og hyggelige menneske og si "kjøttkaker til middag i dag?" og "ha det godt". men på kvelden har jeg et helt annet liv, av og til hvertfall. Da går jeg rundt skriver litt, knipser litt, kjøper meg boller med sjokolade i og drikker svart kaffe. Hva mer kunne jeg spurt Gud om? Takk til han!

Jeg liker å løpe rundt, ta bilder, stresse og levere for sent til deadline som er like etter midnatt grunnet en forsinket konsert.

Jeg elsker jobben min.

Sorry -kanke no for det!





Foto: Sandra Lovise Sætrang



Noen av bildene ligger ute på http://www.h-a.no/Tjenester/Lokalebilder/tabid/76/AlbumID/632-85/language/nb-NO/Default.aspx

1 comment:

Maria said...

Kule bilder fra festivalen, skulle ønske jeg var der ;D