Wednesday, October 29, 2008

First taste of snow.. og fisketur med paps


Jeg visste ikke hva jeg skulle si, tenke. I mitt stille sinn var jeg i delvis sjokk. Jeg liker ikke forandringer. Jeg kan takle forandringer dersom jeg er forberedt, jeg trenger tid. Tid. Jeg liker ikke plutselige omveltinger i livet mitt som jeg ikke aner noe om og når det faktisk skjer har jeg et problem med å takle det. Det blir som å takle at det plutselig vokser bananer på grantreet utenfor huset. Og du hadde ærlig talt hatt vanskeligheter med å håndtere det. Ærlig talt. Men du vet, jeg begynner å bli vant til å takle nye ting. I Stange skjer det jo nye ting hele tiden så det begynner å bli hverdag for oss som bor her på Stange. Forandringer som at et par falleferdige hus blir revet, og at vi får et kjøpesenter. Kjøpesenter på Stange, så fantastisk, hæ?? Ti meter unna huset vårt. Go bygging klokken 5 om morningen, jada! Slike nye ting er jeg ikke er helt forberedt på. Så jeg må helt ærlig, ikke for å skryte eller noe, men syntes faktisk jeg taklet det på en god måte. Jeg lagde meg te, eller det vil si, pappa lagde te til oss og vi satt og småpratet. Deretter gikk vi på fisketur. Jeg elsker fisketurer. Det gir meg så mye. En annerledes følelse av frihet. Og det er en god følelse av frihet, ikke en vond. For frihet kan være vondt det og, vanskelig. Men dette med fisketurer gir men en god følelse av frihet, og jeg liker slike gode følelser. For ikke å snakke om den friske luften og beundringen for den naturen Gud har skapt. Så pappa og jeg tok på oss votter og luer og skjerf, for første gang i år faktisk, og gjorde oss klare for fisketur. For nå har det seg sånn at våre tidligere fisker Proffen og Roffen (Husker du de?) og deres slektninger av en eller annen gang ikke befinner seg i akvariet vårt lenger. Så turen gikk til Stange Zoo ala «Buddy» ,og vi så oss nøye omkring etter den utvalgte. Og plutselig. Der var den, i all sin rosa prakt. Hun heter Frøya. Det slo meg med en gang, Frøya, kjærlighetens gudinne. Også tok vi med oss tre stimfisker i samme slengen for å holde selskap med Frøya. Så det ble en fin fangst i dag. Og de trives hjemme hos oss. Akvariet bobler og fiskene svømmer. La oss forresten kalle trioen Ole, Dole og Doffen og la oss håpe at Doffen ikke drar på ferie. Snøen takler jeg og fisketurer: I love them!


Dette våknet jeg altså opp til i dag:
Snøen kom ikke bare bare overraskende på meg:
Hjemme var vi ikke heelt forberedt på snøen. Date ute anyone?Kjøpesenteret rett utenfor soverommet. Som jeg serr totally Eeelsker. Blæ
Og Scootern da..
På tide å få den inn i garasjenHejdå!
Ut på fisketur!

Frøya <3

6 comments:

Anonymous said...

Hadde virkelig store forhåpninger her jeg nå. Sandra og far på fisketur, det er liksom for godt til å være sant at sandra frivillig drar med fiskestang ut i skogen. Det var det også. Dyrebutikk. Skuffelse. Forresten stod du opp sent idag, for jeg drev å vaska doer da det begynte å snø. Kalle, Terningmoen -Out!

NOVA said...

Åh, Sandra, aj laik ju altså. Kjempe koselig innlegg. Ja, du er flink til å takle nye ting :) Man må jo sammenligne det med hvordan man har vært, eller hva?

Klem

SOLVEIG said...

HAHA... jeg trodde hele tiden du mente en ekte fisketur jeg...:P så gikk det pluteslig opp for meg at det var zooen som var fisketuren!! Der lurte du meg godt! love yah<3
(atter en-)S

SOLVEIG said...

Forresten: La oss håpe ikke Doffen Dæver!! neida...skjer nok ikke...
S

S said...

Ok jeg skjønner ikke greia med at en tur til zooen ikke er en fisketur. Det kommer bare an på definisjonen av fisketur og den er forøvrig: Skaffe seg fisk. Og sol, bare å komme til meg og betrakte de, De scømmer glade frem og tilbake i stua :):)

SOLVEIG said...

ahh!! Gjett om jeg vil!! <3