Tuesday, March 06, 2007

Japansk kurs på msn

Sandra har hatt minikurs for meg i japansk. (Tenk å kunne velge å ha det på skolen!)
fra nå av skal jeg kalles Dronningen av Japansk! Jeg skal bli professor i språket og lære alt utenatt. Jeg skal bli verdenskjent som "hun som kan japansk" og jeg skal bli nevnt i historiebøker om personer som betyr noe for det japanske samfunn! Når jeg blir statsminister skal jeg stifte vennskap med japan og jeg skal kommuniasere uten tolk!


konnichiwa!
himas ka?
itterasshai!

Den som finner ut hva det betyr skal få en "sakana" av meg!


pen er enpitsu paraply kasa sko kutsu veske kaban sykkel jitensha

4 comments:

Martine said...

hei
hvordan går det?
bra

Anonymous said...

ååe.. *STOLT* :) du glemte en s = shimas, men det e det jo ingen som ser! keep up the good work! forventer å bli nevnt i takketalen når du vinner valget! og hvis ingen klarer å tyde japse språket fåreslår eg at sakana gevinsten blir min:P smask from the teacher

S said...

ja lærer.
ok lærer.
greit lærer.

Anonymous said...

konnichiwa vet vi jo betyr god dag. :)

Vet ikke hva den tredje betyr, men Itterasshai bruker de for å si at noen skal ha en "trygg reise" eller å "take care"

på engelsk blir det ofte oversatt som "have a safe trip"

Jeg liker japansk ^^
Fortsett å pugge! Det er fint :)