Sunday, March 11, 2007

STOOOOPP!


Stopp!
Verden-tanker-livet-tiden-blogging
Stopp!

Panikk.
Helgen har bringt frem koslige minner, gode minner og en utrolig forståelse over hvor fort livet beveger seg.
Cecilia og jeg dro på spar. Vi kjørte. Jeg kjørte. Vi kjørte bil. Vi skulle kjøpe godteri.
For ikke lenge siden brukte vi timer på å rote oss bort ved å gå. Selv om vi bare hadde en tier. . Nå kjørte vi på fem minutter.

STOPP

Det er ikke lenge siden vi var fjortisser. I helgen fikk jeg flashback. Bekymringsløse fjortisser. Der det største problemet var "hvem er mest populær". Hvorfor nøt vi kke tiden mens vi kunne?

Det er ikke lengesiden vi lagde vår bertesang til fragglenes melodi og småforelskelsene og jentekonfliktene kjentes så alvorlige.

STOPP

Cecilia er mamma og jeg kjører bil. Hvor er en om ti år? Det skremmer meg. Jeg vil at livet skal stoppe. Her. Nå. Jeg rekker ikke nyte dagen. Derfor la tiden stoppe slik at jeg kan lukke øynene og bare nyte at jeg er litt stor, og litt liten. Prøve å være meg selv. Der jeg er. Jeg gidder ikke skynde meg med å bli 30.

STOPP

Tid, gi meg mer tid. Tid til å ta vare på vennene mine. Tid til å tjene mer penger. Tid til å lete etter tingene jeg savner. Tid til å fokusere på skolen. Bare litt mer tid.

STOPP

Mens jeg prøver å nyte tiden så skal jeg prøve å slutte å blogge. Jeg skal ta meg en pause . Jeg skal gi meg selv tid. Andres ting jeg strever med, jobber mot, tenker på. Jeg dropper det. I mellomtiden skal jeg prøve å bli voksen og mens jeg gjør det går tiden..
I mellomtiden skal jeg prøve å ikke bli 30.



4 comments:

Ingalill said...

lykke t:)
tiden går jammen fort..

Elin Maria said...

Et sitat jeg liker: Tiden går ikke fra oss, den kommer til oss.

Postet akkurat et innlegg om samme tema, før jeg kom innpå hit. En sang med Don Moen som er så bra: We wait.

Blessings fra en medsøster. ;)

Anonymous said...

sandra.. hva skjedde med raske og hyppige oppdateringer? tar du vare på ryggen din eller no? låv ja :)

Anonymous said...

Sett deg ned og ta en pille jeg blir så stressa av deg