Sunday, March 04, 2007

Tenkte tanker og ugjorte gjøremål

Ok. Hvis du ikke orker å lese et kjedelig innlegg om min tankesortering og muligens litt rare tanker, -ikke les videre.

Stillheten har endelig senket seg. Ikke endelig, det er trist. I en uke har søster rachel bodd hjemme og i helgen kom en hel bunch av bergensere på besøk i forbindelse medtil brullypet til Lise og Simen. i to netter har det vært 11 sovende mennesker i huset. Søster Maria var her også. det har vært så hygge.

Jeg var med i vielsen. vakker brud, vakre ord. Hvitt. Rent.

Feiret bursdag. 40 mennesker innom i løpet av kvelden. Mennesker som betyr mye for meg. Alle sammen.
Jeg er heldig jeg. Skikkelig.

I tillegg får jeg besøk av to kjempevenninner fra Bergen i påsken!!! ihhi! GLEDER MEG!
Sandra og Mari er det. Dere kan ikke unngå å møte dem!

Så samtidig som jeg tenker alle de glade tankene prøver jeg å ovehøre ropene fra bøkene og leksene som hoper seg opp på skrivebordet bak meg. Med mange mennesker i huset har det vært lett, men nå er det plutselig stille. Så stille at skrikene fra bøkene høres langt vekk.

I talen på vielsen ble det sagt: "Sorgen dekker ikke over gleden, den bare fremhever"
Det er kanskje sant. Men ikke i dette tilfellet.

Postiv. Jeg prøver til stadighet å være positiv.
Så jeg sier til meg selv
Jeg-er-positiv.

Stillhet. Det er stille i huset.
En overgang.
En litt ensom overgang.






5 comments:

Ingalill said...

Kan du sende meg bilder fra bryllupet?
Hun var c.gr. lederen min...

Anonymous said...

Du skriver knakende bra Sandra!:) kjenner meg så veldig igjen.. alt det ugjorte tynger mine svake skuldre:P hehe.. meget kjekt å bli nevnt i et blogg innlegg! må nok være første gang det har skjedd.. gleder meg masse!! vi har planer om å kjøpe togbiletter snarest men gir en lyd før dess..:) with love -navnsøss-

S said...

Ja, du er kjendis nå, navnsøss.
Når dere kjem skal vi trene våre svake skuldre.

Du er konge! Eller dronning (men det funker liksom ikke like bra å si det)

Anonymous said...

Halla:P
Hehe-tok en gjettings!
Ja var supert å være hjemme!
Gleder meg til mer!
Smask

S said...

Det er forresten bare å ta disse to bildene. Tok for det meste analoge bilder så dette er de eneste jeg har.