Saturday, January 27, 2007

Venterommet kl. 16.00

(foto: EE.)

To jenter står og fniser i et hjørne.
En mann med buksene alfor høyt oppe står med hunden sin ved den grønne søppelbøtta.
En middelaldrende dame kommer inn døra. Det er fullt, så hun går ut igjen på den andre siden.
En busy mann sitter og leser avisa mens han drikker fra en kopp det ryker av. Antagelig kaffe. Kaffe passer til imiget med den mørke dressjakka og stresskofferten. Det funker. Han ser kul, rik og busy ut.
Så er det den unge mora som drasser med seg fem år gamle Per. Han hyler. Antageligvis fordi han ikke fikk sjokolade nr 3.
Jeg sitter i et stappfullt rom og jeg er ikke bedre selv. Jeg sitter med en rød jakke, inne i et hjørne og bare observerer. Jeg er en av mange som vet ingenting om de andres liv, men vet alt om mitt eget.
En gammel mann med stokk har problemer med å drasse med seg to poser ut av den altfor trange døra.
To jenter står fortsatt og fniser.
Mannen med buksa alfor høyt oppe bøyer seg ned ved hunden og gir den en klem, ved den grønne søppelbøtta.
Den middelaldrende damen er borte.
En busy mann med frakk blar over til neste side og tar en slurk fra den rykende koppen som antageligvis inneholder kaffe.
Per slutter å hyle da han får melkesjokoladen han ville ha.
og jeg.. jeg fortsetter å sitte her i mitt hjørne med den røde jakka og prøver å late som jeg ikke observerer.

No comments: