Saturday, February 07, 2009

Hverdag

For jeg må jo også fotografere det klassiske bildet av Brooklyn Bridge.. yes I was there today.


Dagene her i O det store utlandet lærer meg stadig nye ting. Jeg begynnter å få perspektiv i ting. Kjære venner; Manhatten og Stange er nesten det samme. Ja la meg ta noen sammenlikninger. La oss to hovedgaten. Altså, den i Stange har kanskje ikke gule taxier.. men gule taxier og gule traktorer går for det samme. For ikke å snakke om fotgjengerfelt. de har fotgjengerfelt her og. Bortsett fra her så har de blinkende lys som forteller når du skal gå.. men.. Ikke så relevant. Så har vi filmsettene som er everywhere. «Gossip Girl» og «Sex and the city» for å nevne noe. Hverdagskost for oss som har bodd de siste årene i Stange. Og buss og T-bane; Same shit. (Shit er forresten et stygt ord over here. Ikke bruk det. - så fant jeg en liten forskjell...) For ikke å snakke om hunksa. Same thing som i Stange. Gud, jeg føler meg som hjemme! Også for all del; La oss er det shoppingaten da som slår absolutt alt. Akkurat som Shoppingaten i Stange; Fashion street nr. 1! Så har vi «Parken» og Central park begge deler har trær og gress. Kan man ønske seg noe mer?
Nei.

og fremover er det bare Mamma Mia på Broadway, fotoutstillinger, statue of Liberty, Starbucks og småvink til mine naboer; Olsen tvillingene.. du vet.. slike vanlige hverdagsgreier, Så dog, det er pretty much the same over here så skal jeg prøve å trives. og for all del...

ikke føl at du går glipp av noe..

2 comments:

Josefine said...

hahaha:) Så bra du trives, Sandra! Skulle ønske jeg kunne komme å besøke deg! Jeg vil ogsååå!

L said...

Går jo glipp av deg...