Tuesday, February 17, 2009

Jeg erklærer herved shoppestopp...


... og bruke-penger stopp. Jeg mener. Det er ikke jeg som lider av et problem. Det er de som lager "salgs plakater", de som sier "Special price for norwegian beautiful friends", og denne hersens amerikanske tax'en.
Hele New York lider av problemet, "overflod av varer, salgsting gode priser og stort utvalg". Det er på INGEN måte mitt problem at det bare er en modell av joggesko som har riktig rosafarge slik at de matcher den nye Ipoden min og at de koster tusen kroner. Det er på ingen måte mitt problem at jeg plutselig har to identiske Ipoder med forskjellige merker siden de hadde "special price" Det er på ingen måte mitt problem at butikken jeg måtte gjennom hadde en t-skjorte med identisk trykk som de tegningene jeg pleier å tegne. Det er på ingen måte mitt problem at man kan få en SPA-pakke for 350 kroner, Det er på ingen måte mitt problem at komishow billetten koster 70 kroner og brusen der inne koster 150 kroner! Det er på ingen måte mitt problem at kursen plutselig stiger slik at alt plutselig blir mye dyrere! DET ER PÅ INGEN MÅTE MITT PROBLEM AT JEG MÅÅ BRUKE PENGER I DETTE LANDET! En fem minutters tur utenfor husdøra koster meg plutselig fem hundre norske kroner.

...Så denne uken skal jeg låse meg inn på rommet, gjøre lekser og ikke bruke en cent! Jeg mener... jeg trenger kanskje en bok slik at jeg har noe å gjøre mens jeg er inne på rommet. Men det er jo bare en invistering. Også må jeg ha en holder til Ipoden min slik at jeg kan jogge i central park. For ikke å snakke om undertøyet jeg bare måå ha. men jeg har shoppestopp. og klarer jeg ikke det, så er det på INGEN måte MITT PROBLEM. og bare for å si det slik; jeg shopper ikke av egoistiske grunner.
Jeg hjelper faktisk den amerikanske økonomien det går så dårlig med.

Det er faktisk jeg som holder den oppe og det amerikanske folket kan takke meg!

Jeg er en hjelpene og uegoistisk sjel.
Period.

2 comments:

L said...

eg døyr, you're so funny!!

Elisabeth said...

no question! you're only helping the world get back on its feet! thank you