Thursday, December 07, 2006

Frieri

Her kommer en oversikt over type frierier, til dere som tenker noe lignende i kommende fremtid. -

-tradisjonell: Ned på kne. Stearinlys over alt, i lommen ligger det en ring. Han drar frem et dikt og leser: ”Her er vi, og jeg vil fri –Vil du gifte deg med meg?”

- Fiasko: Han har tenkt ut alt. Alt han klarer er å få frem ”ehhh”
- Spontan: På toget: ”Gift deg med meg”

- By the way”: Skal vi spise på McDonalds? –hva med å gifte oss? Lurer på hva slags burger jeg skal spise i dag

- Omvendt: Jenta bestemmer seg for å gå ned på kne
- Sammentreff: Begge sier i munnen på hverandre ”Vil du gifte deg med meg”
- Mobilfrieri: V u gifte dg md mg?
- Tilfeldig: Du virker kul. La oss gifte oss

- Nyhetsfrieri: Nyhetsreportere spør plutselig på direktesendingen: Kjære, skal vi gifte oss?

- Arrangementfrieri: På en stor happening foran masse publikum tar frierieren mikrofonen og skriker det ut,
- Bukett: I et bryllup avtaler frieren at bruden skal kaste buketten til en bestemt person. I buketten er det gjemt en forlovelelsesring.
- Veddemål: ”Vinner jeg må du gifte deg med meg”
- Spør far: Kan jeg få din datter til ekte?
- Fylle-frieri: ”Å gifte oss høres morsomt ut. La oss gjøre det med en gang”
-
- Korn-frieri: Er du bonde kan du dyrke kornet i ”Vil du gifte deg med meg?”

- Avis: Sette en annonse av kjæresten i en avis. Det står: ”Vil du gifte deg med meg?”

- Hemmelig frieri: Ta på øyebind over kjærestens øyne. ”Jeg har en overraskelse til deg. Hele bryllupet er gjort og du skal opp midtgangen nå”



Good luck!

2 comments:

Anonymous said...

Interessante frieri-måter...
Kommer du på de selv,eller tar du det fra en plass?

S said...

Jeg har så utrolig bred erfaring, så derfor bestemte jeg meg for å lage en liten samling med dem ;P