Monday, November 13, 2006

19 ways to earn money/Spare pengene:

Sandras tips to ”How To Buy The World” and ”How to make the life easier”
1. Syng på gaten en lørdag. Husk: Dersom du ikke har fin stemme kan et klovnekostyme ta til seg flere penger enn tomater…

2. Fyll ut en søknad og send inn til alle butikker i byen. Ulempe: Kan ta 2-3 mnd før du får jobb, hvis du da får jobb i det hele tatt

3. Hjelpe gamle damer over veien og gjør krav på en 100-lapp etterpå..

4. Oppdag sparekontoen du hadde glemt du hadde

5. Jobb freelance i hele landets aviser

6. Dersom du er student kan du studere om dagen og være nattevakt om natten…

7. Ha bursdagsfeiring 2-3 ganger i året.
8. Kutt kantinepengene så sparer du 30 kroner dagen ;)
9. Gå i stedet for å ta bussen (kan være problematisk på strekningen Stange-Hamar
10. Heng opp et skilt i veikanten at du er frisør og klipper gratis (før folk kommer inn må de underskrive på at penger ikke refunderes og at det ikke går an å klage, -uansett resultat (liten skrift!)

11. Selg møblene til mor

12. Gifte deg! (med en riking)
13. Skriv et brev til Kjell Inge Røkke

14. Spille lotto

15. Delta i konkurranser !Ulempe: Det kan ende med at du får en pakke libresse og en pakke ris

16. Samle og pante flasker
1
17. Lete i komrør og på bakken etter mynter og lapper..
18. Kjøpe hele verden! (Alle må være enig i at det er en bra invistering!

19.Rett og slett: Satse på at det en dag vil regne penger over deg...

Inspirator:
And of course: Mr X (As anonymious) says this:
Hi, i was looking over your blog and didn't
quite find what I was looking for. I'm looking for
different ways to earn money... I did find this though...
a place where you can make some nice extra cash secret shopping.
I made over $900 last month having fun
make extra money

5 comments:

Yvonne said...

Haha..

Du er så morsom.. Jeg får aldri lagt meg jeg. Du skriver så lage innlegg.. Hehe..

Et lite tips til:
DE UTLYSER EN LEDIG STILLING PÅ BRUA GRILL ! ! ! Ikke det at jeg vet hva/hvor brua grill er, men jeg vet at det er en ledig stilling der ;)

Hihi...

Maria said...

Du Sandra, du Sandra! Du er rett og slett full av artigheter (vet ikke helt om det er et ord, men du har da det hvert fall i deg!!)

Kjenner meg igjen på et av punktene!
Gjett hvor irritert jeg var da jeg fikk vite at jeg ikke fikk bytte varene jeg vant på den dumme konkurransen :P

Anonymous said...

fine tips..

S said...

Yvonne: Æsj.. heller skrive brev til Kjell Ingve enn å jobbe der ;P

Henrik: Slik må du regne med!

haha Maria, Det punktet var spesielt dedikert til deg ;)

Ina: ;) Det er bare å ta frem gitaren å synge!

Anonymous said...

Jeg fikk lyst til å tjene penger med sandra!