Wednesday, October 11, 2006

Drømmen: Gullfisk?

Jeg har to fisker: En orange og en svart.
Proffen og Roffen heter de. De er veldig forskjellig
Proffen er velgid beskjeden mens Roffen bråker veldig mye. Men de har mye til felles. De er fisker og de bor i samme akvarium. Det er ikke så mye mer fisker kan ha tilfelles. Gullfisker har ikke så mye. Likevel er de fornøyde.
Jeg skulle ønske jeg var en gullfisk.
Fisker har det fint.
Med en hukommelse på to sekunder opplever de nye ting hele tiden.
De tror de opplever nye ting.
Derfor gjør det ikke noe at de lever trangt. Hver gang de får øye på den andre fisken sier de ”halla! Blubb. Skjer a? Blubb. Deg har jeg ikke sett før. Blubb blubb”
Å svømme rundt i sin egen verden.
Bekymringsløse.
Fri, fri innenfor de fire veggene
Å leve i en boble.
Det må være fint å være gullfisk.
Å bare eksistere.
Det må være litt kjedelig også
Å ikke leve.
Jeg tror ikke jeg ønsker å være en gullfisk likevel..

No comments: